Ajuntament de Tarragona

Tornar enrere

Implementar turbo-rotondes a Tarragona

Marc Colilla Marc Colilla  •  19-10-2020  •    Sense comentaris
Turbo-rotonda entre Titova cesta i Pobreška cesta a Maribor, Eslovènia
Turbo-rotonda entre Titova cesta i Pobreška cesta a Maribor, Eslovènia


Codi de la proposta: TAR-2020-10-153

Les turbo-rotondes són quelcom inèdit per la nostra zona. Però, en altres països s’utilitzen i s’ha pogut comprovar que són més ràpides, segures i tenen més capacitat que les rotondes convencionals.

Després d'uns mesos vivint a Maribor, Eslovènia, he pogut comprovar que el que em va sorprendre el primer dia és quelcom molt útil. La primera vegada que t'enfrontes a una turbo-rotonda la trobes estranya, és possible que t'equivoquis de sortida i acabis anant a on no volies. Després, i també observant-les des de fora, t'adones que una turbo-rotonda té diferents avantatges respecte a les convencionals.

  1. Són més ràpides. Per la seva configuració, és més probable arribar i entrar directe a la rotonda que no haver d'esperar. A més, indirectament poden ajudar a reduir les emissions de gasos contaminants, ja que no cal anar parant i reprenent la marxa per apropar-s'hi.
  2. Són més segures. En una turbo-rotonda s'aconsegueix reduir el nombre de punts conflictius o de risc d'accident. Algunes no només limiten amb línia contínua els moviments possibles sinó que milloren encara la seguretat incorporant una separació física entre els carrils.
  3. Són més eficients. Tenen una capacitat major a les convencionals. Dirigeixen millor el trànsit forçant als conductors a triar el carril per accedir-hi segons on vulguin anar. Com es redueixen els temps, poden absorbir més vehicles en el mateix temps.
  4. És més fàcil circular per ella. La majoria dels conductors no circulen correctament per les rotondes convencionals. Sovint no saben qui té prioritat per sortir, si el que està al carril interior o exterior. Amb les turbo-rotondes no es té aquest problema, amb les línies contínues i/o separació física entre carrils, queda clar què pot i què no pot fer cada vehicle.

Aquest tipus de rotondes es podrien implementar en alguns punts de la ciutat, tant substituint algunes d'existents com per tenir-les en compte a l'hora d'urbanitzar nous terrenys. Per exemple, són molt útils en interseccions de dues carreteres o carrers on un té una importància o trànsit clarament superior a l'altre, com les rotondes de la T-11 amb l'A-27, Torreforta i Campclar, la de l'N-340 amb Campclar i la de l'N-240 amb el Carrer Dr. Mallafrè Guasch, per dir alguns exemples.

Podeu trobar més informació sobre aquest invent a...

Documents (3)


Necessites iniciar sessió o Registrar-te per fer comentaris.
Aquesta proposta no té notificacions.
No hi ha fites definides