Ajuntament de Tarragona

Tornar enrere

Barreres arquitectòniques que hi ha en el C/ de Sant Antoni Maria Claret

lunasi lunasi  •  14-08-2021  •    Sense comentaris
Separacions entre les zones dels vianants i la zona dels vehicles de motor.jpg
Separacions entre les zones dels vianants i la zona dels vehicles de motor.jpg


Codi de la proposta: TAR-2021-08-298

Les barreres arquitectòniques del carrer de Sant Antoni Maria Claret es poden eliminar

Durant els últim anys molts municipis de Catalunya han dedicat molts diners públics a la construcció de barreres arquitectòniques. Aquestes barreres les han posat als semàfors, als passos de vianants i a altres llocs.

A l’article 3 c) 1r de la LLEI 13/2014, del 30 d’octubre, d’accessibilitat, posa que les barreres arquitectòniques són barreres de caràcter físic que limiten o impedeixen la interacció de les persones amb l’entorn. 

Les rampes que hi ha als semàfors i en els passos de vianants limiten la interacció amb l’entorn a moltes persones.

Les rampes que han posat als carrers molesten a molta gent.

Segurament, a les persones que han decidit construir una rampa, algun dia els podria molestar la seva existència.

Les rampes perjudiquen aquelles persones que es troben en una situació temporal en què els afecten les inclinacions.

Les rampes molesten a les persones grans que es desplacen amb dificultat.

Ens molesta a molts que ens desplacem en una cadira de rodes elèctrica. A més a més ens veiem obligats a passar per rampes sempre que anem al carrer.

Sempre que es posa una rampa s'està construint una barrera arquitectònica.

Per a evitar construir aquestes barreres arquitectòniques, que són les rampes, només cal posar a la mateixa cota les zones pels vianants i la zona dels vehicles de motor.

A molts municipis els vehicles de mobilitat personal no poden circular per les zones dels vianants. Aquests tipus de vehicles han de circular per les zones dels vehicles de motor. A aquests vehicles, que no fan soroll, no se’ls pot posar ajudes a la conducció.

En estar les zones dels vianants i la zona dels vehicles de motor a la mateixa cota caldrà posar separacions físiques similars a la foto perquè els nens o els adults no puguin anar a la zona dels vehicles de motor i a l'hora impedirà als vehicles de motor envair les zones dels vianants.

No s’hauria de fer cap vorera fent servir morter sec per aferrar les rajoles. Les rajoles de les voreres sempre les haurien d'aferrar amb morter mullat. Quan les rajoles de la vorera les intenten aferrar amb morter sec, aquestes no queden aferrades mai (per moltes pel·lícules que expliquin els representants de morter sec)

 

Em referiré al tros que va des de l'avinguda Catalunya fins al carrer Marqués de Montoliu

 

Per a evitar posar les rampes (o el que el mateix: evitar posar barreres arquitectòniques) les dues zones pels vianants i la zona dels vehicles de motor haurien d’estar a la mateixa cota i posar una tanca que separi les zones dels vianants de la zona dels vehicles de motor. La tanca pot ser com es vulgui fer. La seva finalitat serà que cap nen ni cap adult puguin anar a la zona dels vehicles de motor. A la foto he posat exemples de com pot ser aquesta tanca. Aquesta tanca s'hauria de posar entre els arbres i les cases. No al costat dels vehicles aparcats, com s'ha fet sempre. Els arbres es poden conservar tots. I hi ha prou espai per a plantar-ne més (a la vorera dels senars)

He vist desaigües a l'altura dels números 23, 25 i 27. Estan posats al costat de les vorades. Com no hi haurà vorades s’hauran de posar al mig a la zona dels vehicles de motor. Actualment la zona dels vehicles de motor és convexa. Aquesta zona hauria de ser còncava.

Aquí no hi haurà barreres arquitectòniques. Cap vianant podrà patir un accident i es poden mantenir les mateixes places d'aparcament que hi ha ara.


Necessites iniciar sessió o Registrar-te per fer comentaris.
Aquesta proposta no té notificacions.
No hi ha fites definides